Saturday 3 February 2018

Report : First Ever Stroller Runners Community Group Run

Assalamualaikum & Salam sejahtera semua.
Tanggal 3 Februari 2018 menjadi kenangan indah pabila julung kalinya stroller runners berkumpul dan menjalankan aktiviti berlari sejauh 5km bersama dengan pace yang agak tenang dan santai. Walaupun menjangkakan kehadiran yang ramai, namun terdapat beberapa ahli yang tak dapat menyertai pada saat-saat akhir.

Sejujurnya sehari sebelum, aku nervous. Teruja namun risau. Risau adakah matlamat akan tercapai. Risau ada ke yang nak turun. Risau mampukah aku menguruskan program dengan baik. Malam itu pula aku lewat pulang dari latihan hoki Uniten di Klang. Jam 12mlm baru sampai rumah. Pukul 1 pagi baru tidur.

Hari kejadian. Jam 7 pagi tiba di Palace of Justice. Setelah pasti tiada lg yang akan datang, kami memulakan larian 5km kami menyusuri sepanjang jalan utama. Dibantu oleh Faisal & beberapa pemain hoki Uniten, mereka berbasikal sambil menjadi road marshall bagi memastikan keselamatan kami sepanjang kami berlari. Ada 6 stroller kesemuanya, 1 terpaksa pulang awal. 1 lagi passengernya masih lagi kecil dan terpaksa berhenti kerana anak ingin menyusu.



Alhamdulillah, aku bersyukur. Antara yg hadir, Al Rumie - Ambassador Score Run dan wife (Songket Runner katanya) , 2 orang adik aku dari Mak Bapak yang berbeza, Danny dan Ejon (Zulfadhli), Dahlia, Zack dan wife, dan juga abang Suria yang baru malam tadi pulang dari perantauan. Terbaik bang Suria. Gambar memang awesome ! Sepanjang larian bertemu dengan Abg Azman & Kak Yang Farina yang awesome. Depa tengah prepare Powerman. Jangan menyesal terregister KY. Kami tau KY boleh !

Kami habiskan larian kami dengan jamuan makan. Dalam masa yang sama menyambut Birthday anak kami yang kedua, Kayyisha. 3 tahun dah awak dik.. 😁 Semoga membesar dengan lebih sihat.

Dan Arif pun turut dropby. Dari jauh datang, dia cycling arini, persediaan untuk event mext week di Johor. Very nice guy. Penuh ilmu. Banyak input dapat dari dia. Good luck next week brother.

Program kami ini turut mendapat perhatian pihak media, Kosmo yang datsng membuat coverage. Thanks to Aminah dan photographer yang datang. Insyaallah minggu depan keluar artikel di Kosmo. 1 situasi yang sihat untuk Community yang baru ditubuhkan. Bukan nak cari populariti, tapi nak sebarkan, nak maklumkan yang kita ada. Stroller Runners 💪

Sebagai pengakhiran, terima kasih kepada yang memberi sokongan. Datang atau tidak, itu belakang cerita. Yang penting kita sama-sama memberi inspirasi kepada orang lain.

Ada anak bukan alasan untuk tidak exercise.
Bring them along.
Let's Run Together.

Insyaallah, next edition untuk geng-geng yang boleh pergi jauh sikit.

10km Night Run. Serlahkan Stroller Anda 😁

//Gambar dari lensa Al Rumie dan Abang Suria.
Thanks a lot.











No comments:

Post a Comment

Popular Post